Óvodánk 1962-ben épült, eredetileg 2 csoportban fogadta az óvodás gyermekeket. 1974-ben került sor az épület bővítésére, s ettől fogva már három csoportnyi gyermek jár hozzánk.
Címe: 9225 Dunakiliti, Kossuth L. u.
92/a.
Tel: 96/224-508
E-mail cím: [email protected]
Weboldal:
http://www.kiserdeiovi.hu/
Dunakiliti Óvodáért Alapítvány
A gyermekek
nevében megköszönjük, ha élnek a felajánlás lehetőségével.
Adószám:
18980622-1-08
E-mail cím: [email protected]
„Emberiség rügyeit, gyermekeket
nevelek…”
/ Sarkady Sándor /
KISERDEI ÓVODA
DUNAKILITI
Köszönjük, hogy megtisztelte Óvodánkat
érdeklődésével!
Lapincs Józsefné
óvodavezető
Néhány gondolat magunkról…
VISSZATEKINTÉS:
Óvodánk 1962-ben épült, eredetileg 2 csoportban
fogadta az óvodás gyermekeket. 1974-ben került sor az épület bővítésére, s
ettől fogva már három csoportnyi gyermek jár hozzánk. 1993-ban fejeződött be az
új konyha építése a hozzá tartozó helyiségekkel, valamint napközis ebédlővel.A
volt konyha helyén csoportszoba lett, így ettől az időponttól a 4. helyiséget
tornaszobaként használjuk. Büszkék vagyunk arra, hogy óvodásainkat életkoruknak
megfelelő eszközökkel, jól felszerelt körülmények között nevelhetjük a mozgás
örömére, a mai világban jellemző mozgásszegény életmód közepette. Kevés
óvodának adatik meg ez a lehetőség. 2007 novemberében Szülői Szervezetünk Választmányának
kezdeményezésére elindítottuk nevünk megváltoztatásának folyamatát, melynek
során választásunk a Kiserdei Óvoda névre esett. Névválasztásunkat a
szomszédságunkban elhelyezkedő kiserdő, a karnyújtásnyira lévő természet
ihlette. A jövőben mind jobban szeretnénk óvodásaink figyelmét a természet
szeretetére, környezetünk védelmére irányítani. Fenntartónknak köszönhetően
2008. május 1-től nevünk hivatalosan is
KISERDEI ÓVODA.
SZEMÉLYI FELTÉTELEINK:
Személyzetünk
száma: 10 fő.
A nevelőmunkát 7 felsőfokú végzettséggel rendelkező
óvodapedagógus végzi, 3 szakképzett dajka segíti. Az óvoda épületében
főzőkonyha működik, melyet 2007. szeptember 1-től vállalkozó üzemeltet. Az
udvarrendezést, a kisebb javítási munkákat az önkormányzattal szerződésben álló
Kft. végzi rendszeresen. Mivel a gyermekek igénylik a biztonságot, a szeretetet
sugárzó légkört, ugyanazon személyek, óvodapedagógusok, dajkák biztosítják
harmonikus fejlődésüket.
Az évek tapasztalatai során kialakítottunk egy
értékrendet, melyet minden óvodapedagógusunk magáénak érez:
-
- kreativitás,
-
- az ismeretanyag csoportra, gyermekre lebontott tudatos, tervszerű, alkotó alkalmazása,
-
- segítő, támogató, elfogadó, megengedő attitűd,
-
- vidám, felszabadult játéklégkör étrehozásának képessége,
-
- differenciált nevelés iránti elkötelezettség,
-
- jó empátiás készség,
-
- gyermek-és családcentrikusság,
-
- környezettudatos szemlélet,
-
- csoportmunkában való aktív, hatékony részvétel.
Pedagógiai munkánkat segítő alkalmazottak a dajkák.
Munkájuk összehangolt az óvodapedagóguséval, hisz a dajka egyike a gyermeket
nevelő felnőttnek, aki éppúgy, mint az óvodapedagógus, magatartásával, teljes
lényével, beszédstílusával hatást gyakorol a kisgyermekre. Társunkként vesznek
részt a nevelési folyamatban, sétákon, kirándulások alkalmával, illetve a gondozási
feladatok ellátásában. Ismerik az egyéni bánásmód fontosságát, tudják mely
tevékenységekben, mikor, hogyan vegyenek részt.
TÁRGYI FELTÉTELEINK:
Óvodánk épülete egy 3760 m2 területű fás, füves udvar
közepén fekszik, ezáltal két udvarrészünk van: első és hátsó. Az első
udvarrészen délelőtt mindig a kiscsoportosaink tevékenykednek, ezáltal fokozzuk
biztonságérzetüket, biztosítjuk nyugodt játékukat. Udvari játékaink jól
szolgálják gyermekeink fejlesztését. Udvarunkon minden korosztály mozgásigényét
kielégítő játékeszköz megtalálható. Kialakítottunk zöldséges- és virágoskertet,
fűszernövények nevelésére szolgáló területet, folyadék-utánpótláshoz a gyermekek
részére ivókutat telepítettünk, valamint a madarak ellátására télre
madáretetőket, nyárra madáritatót, vízi növények gondozására szolgáló kerti
tavat.
Épületünkben 324 m2 közvetlenül az óvodások számára
használt terület. Óvodai csoportszobáink száma 3, a nem csoportszoba típusú
funkcionális helyiségek az alábbiak:
1 tornaszoba
1 iroda 1 nevelői szoba könyvtárral
2
gyermekmosdó-helyiség 1 felnőtt WC 1 mosó-helyiség
2 gyermek
WC-helyiség 1 felnőtt öltöző
Berendezéseink, eszközállományunk a fenntartó által
biztosított költségvetési pénzből évről-évre gyarapodik, modernizálódik.
Ugyanakkor a faluban működő kft-k, vállalkozók adományai, a Szülői Szervezet
rendezvényei, óvodánk alapítványa, pályázatokon nyert összegek is segítik
tárgyi feltételeink javulását. Alapítványunkat a szülők 2004-ben hozták létre.
Óvodapedagógusaink, dajkáink mindent megtesznek az esztétikus külső és belső
környezet biztosítása érdekében.
NEVELÉSI ELVEINK:
Alapfelfogásunk a gyermeki személyiség tiszteletét
tartja szem előtt. Szeretetteljes, biztonságérzetet adó, érzelemgazdag óvoda
megteremtésére törekszünk, ahol a gyermekközpontúság úgy jelenik meg, hogy
tartást, önállóságot, boldogságot ad a gyermeknek. Minden gyermeket saját
képességrendszeréhez viszonyítva fejlesztünk. A családdal való aktív
együttműködés alapvető feltétele céljaink megvalósulásának. Megteremtjük a
feltételeket ahhoz, hogy óvodásaink olyan rendszerben fejlődhessenek, amely
igazodik egyéni szükségleteikhez, életkori és egyéni sajátosságaikhoz,
fejlődési ütemükhöz. Nevelőmunkánkat áthatja a gyermek személyiségének
tiszteletben tartása, a gyermek egyéni sajátosságainak figyelembe vétele, az
elfogadáson, szereteten, az őszinte érdeklődésen alapuló magatartás, a nagyfokú
tolerancia. Olyan gyermekeket szeretnénk
nevelni, akik tudnak nevetni, csodálkozni, felfedezni.
Szeretetteljes, biztonságérzetet adó, érzelemgazdag, befogadó,
elfogadó óvodai élet megteremtésére törekszünk, amely komplexitása folytán
elősegíti a gyermek testi-lelki fejlődését, természetes játék-, és mozgásigényét,
biztosítja sokszínű tevékenységét. Pedagógiai tevékenységrendszerünk és tárgyi
környezetünk segíti a gyermek környezettudatos magatartásának kialakulását.
Célunk
a gyermeki személyiség kibontakoztatása, sokoldalú,
harmonikus fejlődésének elősegítése az életkori és egyéni sajátosságok,
valamint az eltérő fejlődési ütem figyelembe vételével. Óvodáskor végére,
iskolára alkalmas gyermeket bízzunk a szülőre.
FŐ FELADATUNK,
mely átszövi az óvodai nevelésünk egészét: a gyermek
testi-lelki szükségleteinek kielégítése. Ezen belül:
Az
egészséges életmód alakítása
Az érzelmi nevelés és a szocializáció biztosítása
Az
anyanyelvi, az értelmi fejlesztés, nevelés tanulás megvalósulása
Környezettudatos magatartásra nevelés
Óvodai nevelésünk a családi neveléssel együtt, azt
kiegészítve szolgálja gyermekeink fejlődését. Ennek alapvető feltétele a
családokkal való együttműködésünk. A szülőket egyenrangú nevelőpartnernek
tekintjük, amelynek alapja a kölcsönös bizalom és segítségnyújtás. Nyílt,
őszinte a kapcsolatunk a szülői házzal. Gyermekeink egyéni fejlődéséről
folyamatosan, hitelesen tájékoztatjuk a szülőket, kérjük együttműködésüket. Az
információcserének óriási nevelő szerepet tulajdonítunk. Nyílt napokat,
fogadóórákat tartunk, munkadélutánokat, közös családi programokat, szülőknek
szóló előadásokat szervezünk.
Tevékenységformáink
-
- Játék
-
- Mese – vers
-
- Ének, zene, énekes játék
-
- Rajzolás, mintázás, kézimunka
-
- Mozgás
-
- A külső világ tevékeny megismerése
-
- Matematikai jellegű ismeretszerzés
-
- Munkajellegű tevékenységek
ÓVODAI ÉLETÜNK MEGSZERVEZÉSE
Gyermekcsoportjainkat a felvett gyermekek életkora,
létszáma, a szülők igénye függvényében alakítjuk ki. Jelenleg 3 osztott
csoportunk van: kis-, középső-, nagycsoport.A gyermekek
egészséges fejlődéséhez, fejlesztéséhez a napirend biztosítja
a feltételeket a megfelelő időtartamú tevékenységformák megtervezésével. A
rendszeresen visszatérő ismétlődések biztonságot teremtenek a gyermekekben. A
jól megtervezett napirend segíti a megfelelő életvitel, az egészséges életmód
iránti igény kialakulását. A csoportok napirendjét óvodapedagógusaink készítik
el. E napirend alkalmazkodik a gyermekek életkorához, egyéni szükségleteikhez,
alkalmat ad a differenciált tevékenységek tervezésére, folyamatosság,
rugalmasság jellemzi.
Kiemelten kezeljük a szabad játék fontosságát.
Törekszünk arra, hogy minden gyermek esetében, minden tevékenység során
érvényesüljön a folyamatosság. Kiemelten kezeljük még a gondozás fontosságát, e
folyamatban is nevelünk, építjük kapcsolatunkat óvodásainkkal, egyúttal segítjük
önállóságuk fejlődését, együttműködve a gondozást végző dajkákkal. Fontosnak
tartjuk, hogy a napi levegőzésre, mozgásos lehetőségek kihasználására is jusson
elegendő idő Ugyancsak az
óvodapedagógusok alakítják ki csoportjuk hetirendjét,
egy-egy téma, tevékenység köré csoportosítva. A rugalmasság itt is érvényesül.
(Kirándulások, színházlátogatás, váratlan eseményekkor történik változás.) A
mese-vers és mindennapos mozgás mellett egy fő tevékenységi formát tervezünk
egy napra, figyelembe véve a hét aktuális témáját.
Mindig megadjuk a lehetőséget arra, hogy a gyermekek érdeklődése, kíváncsisága,
egy-egy téma felé fordulása alakítsa tevékenységeinket.
HAGYOMÁNYOK, ÜNNEPEK A KISERDEI ÓVODÁBAN
Csoportban | Óvodai szinten |
A gyermekek születésnapjának megünneplése | Egészséghét |
Állatok napja | Karácsony |
Mikulásvárás | Föld világnapja |
Adventi készülődés | Farsang |
Húsvét | Március 15. |
Víz világnapja | Gyermekhét |
Erdei óvoda (középső csoport) | Évzáró családi délután |
Anyák napja | |
Iskolalátogatás ősszel (óvodapedagógusok)- tavasszal (nagycsoport) |
MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI PROGRAMUNKRÓL
KÜLDETÉSNYILATKOZATUNK
Minőségfelfogásunk legfőbb célja, hogy óvodánk
pedagógiai és szakmai célkitűzéseinek megfelelően működjön. A minőségi
céljainknak való megfelelés biztosítja a folyamatos fejlődést a szervezetben,
és a pedagógiai munkában egyaránt. Ennek eredménye, hogy nevelési programunk
alapelvei és céljai egyre magasabb szinten valósulnak meg. Törekszünk arra,
hogy munkánkat kiegyensúlyozott, magas színvonalú tevékenység jellemezze. Ennek
érdekében feladatainkat tervszerűen, tudatosan végezzük, így szakszerű mérések,
elemzések megvalósításával, a partneri igények felmérésével keressük a
megújulás és jobbítás lehetőségét.
MINŐSÉGCÉLJAINK
A minőségfejlesztés célja nem más, mint a folyamatosságra,
a mindenkori önértékelésre és az ebből következő fejlesztésekre való készenlét,
törekvés. Ennek szellemében határoztuk meg céljainkat :
-
- Helyi nevelési programunk
célkitűzéseinek megvalósítása. A megvalósítás mértékét mérhetővé tesszük, egy
pontozáson alapuló teljesítménymérő rendszer kidolgozásával és alkalmazásával.
- Helyi nevelési programunk
-
- Az óvoda szakszerű, jogszerű és
gazdaságos működtetése, ahol jól érzik magukat a dolgozók. Rendszeres
elégedettségmérés a teljes alkalmazotti körben kérdőívekkel, vélemények,
javaslatok figyelembe vételével.
- Az óvoda szakszerű, jogszerű és
-
- A partneri igényekre épülő tudatos
tervezés. Elégedettség és igényfelmérés összegzése, értékelése alapján a
szükséges korrekciók beépítésével a folyamatos fejlődés elérése.
- A partneri igényekre épülő tudatos
-
- A partnerközpontú működés kialakítása,
folyamatos és állandó kapcsolat fenntartása a közvetett és közvetlen
partnerekkel, hogy az elégedettség folyamatosan javuljon.
- A partnerközpontú működés kialakítása,
Céljainkat akkor tekintjük elértnek, ha a
minőségfejlesztés megvalósítása érdekében végzett munkánk egybecseng nevelési
programunk eredményes megvalósulásával. Mindkettő végső célja, hogy gyermekeink
a szükségleteiknek megfelelő nevelésben részesüljenek.
Teszünk, mindezt azért, hogy minél
gyakrabban „sütkérezhessünk” a boldog gyermekek mosolyában.
Dokumentumok:
Kiserdei Óvoda 2024-2025 évre vonatkozó munkaterve